Välkommen varför då …

Häromdagen gick jag med Adde från affären och mina öron kokade efter otalet
– Mamma, vad är det, varför då, vem är , vad är …
Det var ett sånt där tillfälle när jag helst ville stoppa proppar i båda öronen och skicka barnet till farmor med iltaxi. Detta särskilt eftersom jag vet att farmor tycker att alla de perioder som hon redan genomlevt med sina barn plötsligt är jättegulliga med våra barn.

Och det är jättecharmigt med de första fem varför … vad är … Men … efter det fyrtionionde på tio minuter är det inte riktigt lika kul, särskilt inte 10 timmar om dagen, dygnet runt.

Så mötte jag en annan tvåbarnsmamma på vägen. Hon såg blek ut och tittade uppgivet på mig samtidigt som hennes dotter sa någonting på deras språk. Så sa mamman:
– Hon vill veta varför ni går här, men svara inte för då undrar hon varför ni är på väg hem eller varför ni har blå vagn, eller varför, varför, varför …

Jag fnissade lite och sa:
– Jasså, hon har kommit in i den åldern hon också.
Då brast det för mamman …
– Jag vill hänga mig! sa hon och vi skrattade tillsammans åt det faktum att när varför då ålderns slutar för våra stora, så börjar den för våra små.

Har ni något botemedel …

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

