Fotbollsmorsan

Alltså jag är nog ingen fotbollsmorsa i vanlig bemärkelse, eller jo kanske. Jag ser FAKTISKT fram emot att stå och huttra vid en regnig grusplan om barnen får för sig att börja spela. Men i det här läget så är jag även en fotbollstokig ”morsa” i andra bemärkelser så när helgens match närmade sig fick jag för mig att fråga Adde om han ville gå med på fotboll och det ville han förstås.
Hans minnen av fotbollsmatcher är, hittills, bara segrar och lyckliga supportrar som hoppar och sjunger. Dessutom brukar dessa matcher inkludera både hamburgare och något gott på läktaren. Lyckan var alltså gjord.
Tills … pappa sa:
– Ja men, fotboll …hmm ja det är ju trevligt. Det är ju fint väder idag.

Alla ni andra som är sporttokiga och någon gång haft med sig en 19-månaders på en fotbolls eller hockeymatch vet varför mamma gav pappa blicken som betyder ungefär: SÄGER-DU-NÅGOT-OM-ATT-NI-SKA-MED-NU-SÅ-FÅR-DU-EN-GAFFEL-I-ÖRAT….

Pappa tittade upp och sa lite försiktigt:
– Fast Ida och jag kan ju ha det ganska trevligt hemma förstås!

36728661

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

