Man blir aldrig nöjd …

Allting går så fort, men jag inser ju att man blir aldrig riktigt hundraprocent nöjd. I alla fall inte jag …just nu. Kanske är det mammasjukan?

För visst är det bra att Adde vrålar : Ja vad kul att vi ska till S (Dagmamman) och leka med alla barnen. Och visst är det bra för barnen att pappa har mycket mera ledigt och visst är det bra att jag hinner plugga och träna och allt det där som gör att jag snart är lärare och kan ha långa härliga lov med barnen.

Men … just nu då. Just nu när jag sitter mit i en astråkig föreläsning och egentligen vill ligga på golvet och ha en i varje knä och läsa sagor för.

Just då är det inte så kul att Adde älskar att flänga i skogen med dagmammans övriga barn eller att pappaledigheten är precis när jag kommer att sitta en hel dag till med den här svintråkiga föreläsaren (Är det förresten på något sätt obligatoriskt att vara tråkig när man kör universitetsföreläsningar?)…

fast i helgen är det bara vi. Mamma har skickat iväg pappa och farbror på en minisemester: De tror det är för deras skull … Men jag och barnen ska ha en mamma barn helg , så det så!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

