Jämställdhet eller tvångslikhet?

Jag erkänner jag är en dum ojämnlik könshetsare …eller?
Ska man tro diverse femonaziser (som har mage att skrika ut sin antihemmamammehets mitt på blanka dan … 🙂 )och vänsterpartister så är jag antingen en elak egoistisk skit som hindrade min stackars man från att vara hemma exakt lika mycket, eller så är jag en förtryckt stackars kvinna som lever under slavoket av min patriarkaliske man …

Amen vänta nu?
Vi valde ju att göra så,tillsammans!

Men nehej då det går de inte med på! Att vi valde alltså, här ska det minsann delas lika på allt och delar man inte lika så ska minsann pappa staten se till att ni gör det!

Vad hände med självbestämmande?
Vad hände med trygga familjen?
Vad hände med jämnlikheten?
Är det verkligen meningen att någon annan ska bestämma hur föräldrar ska dela upp ledigheten?

jag knner ett annat par, pappan har varit hemma med deras flicka i 25 av de tre år hon var hemma. För att de ville det! Han är en jämnställd man minsann, här är det inte tu tal om den stackars förtryckta eller egoistiske pappan …

När fan räknas saker som förtryck egentligen?
Är inte jämlikhet att tillsammans komma överrens om hur man vill disponera sin tid och sin föräldrarledighet.

Då måste jag säga uppmuntran är en betydligt bättre morot än vänsterblockets tvångsföräldradagar …Folkpartiet har gått ut med en kampanj där man vill ge jämställdhetsbidrag till de som väljer att dela lika …

Det är så man förändrar ett samhälle ..

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

