2011-storken eller Skärp er puckon!

– Vet du mamma, NN har aldrig varit i sin mammas mage.

Ojdå är NN kanske adopterad tänkte jag när Adde plötsligt berättade det hela vid köksbordet.

– Nehej, ja man kan ju vara en familj på olika sätt sa jag. Som HH och GG du vet där deras mammor har varit på sjukhuset och …
– Neje mamma. NN fick dem av en fågel …. en sån där st… äh en fågel.
– Va?
– Ja NNs mamma sa att NN kom till dem med en fågel och då blev de sååå glada.Mamma …. vem ger bebisar till fåglarna?

Jag måste medge att jag blev en aning ställd. Säger folk fortfarande sådana saker? (ISÅFALL SKÄRP ER!)

– Men du Adde du vet väl varifrån barn kommer? Vi har ju pratat om det.
– Ja fast jag sa det till NN och NN sa att jag ljög (börjar gråta) för NNs mamma sa att NN kom med den där fågeln.

Vad ska man svara, en del föräldrar är idioter? Jag svarade en något mildare variant och sa ungefär:
– Adde, i bland säger vuxna föräldrar konstiga saker. De vågar kanske inte berätta och då kan det bli lite tokigt.

Vad skulle ni ha sagt? Och vad skulle ni ha gjort? Varför säger en människa på 2000-talet en sån här grej.

Lämna en kommentar

Kommentera

